Informatie

Scouting is leuk en geschikt voor iedereen van 5 tot 19 jaar en voor elke leeftijd valt er veel te beleven!

Je wordt ingedeeld bij een speltak die hoort bij je leeftijd. In totaal zijn er 7 verschillende speltakken met elk hun eigen (spel)activiteiten, kenmerken, lokaal en leiding.

Elke zaterdagmiddag kun je naar de scouting komen en is er een ‘opkomst’, maar daarnaast zijn er regelmatig op andere momenten activiteiten, zoals een nachtje over, een dropping en/of een kookwedstrijd. Welke activiteiten dit zijn is afhankelijk van je speltak.

Als je de maximale leeftijd van je speltak bereikt hebt, schuif je door naar de volgende speltak. Dit wordt ‘het overvliegen’ genoemd en gebeurt 1x per jaar aan het begin van het seizoen, na de zomervakantie.