Verkenners

Een fikkie stoken, op kamp gaan, hiken…. Spreekt dit je allemaal wel aan en ben jij een jongen tussen de 11 en 14 jaar? Dan ben je een echte Verkenner!

Als Verkenner ben je elke week weer lekker actief bezig! Meestal buiten, maar ook wel eens binnen. Je doet en leert in ieder geval veel verschillende leuke dingen waarbij de diverse scoutingvaardigheden zoveel mogelijk terug komen. Zo leer je de ene keer bijvoorbeeld hoe je moet kaartlezen en ga je met een kompas en/of coördinaten op pad om een route te lopen. De andere keer maak je je eigen houtvuur om vervolgens zelf op te koken of pionier je de mooiste dingen van de tafel op kamp, tot een complete kabelbaan, vlot of zeephelling!

Je bent als Verkenner veel zelfstandig bezig, maar natuurlijk altijd onder begeleiding van de leiding.

Wanneer een verkenner?

De Verkenners bestaan uit jongens van 11 tot 14 jaar. Vòòr de Verkenners zit je bij de Welpen (jongens van 7 tot 11 jaar) en na de Verkenners ga je door naar de Explo’s (jongens en meisjes van 15-18 jaar).

Elke zaterdagmiddag hebben de Verkenners hun opkomst van 13.30 tot 17.00 uur. Ook zijn er regelmatig activiteiten op andere momenten. Denk bijvoorbeeld aan een Dropping, kookwedstrijden, regioactiviteiten met andere scoutinggroepen en natuurlijk de kampen, waaronder het Zomerkamp!

Het leiding team van de Verkenners bestaat uit: v.l.n.r. Pascal, Chris, Koen, Nada, Niels, Manon, Maikel en Frank (niet of foto).

Lijkt het je wel wat? Je mag altijd 3x komen kijken en (kosteloos) meedraaien op een zaterdagmiddag om te kijken hoe het bevalt. Als het bevalt, klik dan hier om lid te worden.

Wil je een keer komen kijken of heb je een vraag, vul dan het formulier in.