Explorers

De Explo’s (of Explorers) is een  gemengde speltak van jongens en meisjes in de leeftijd van 16-19 jaar. Hier is het niet de leiding die verzint wat je gaat doen, dat doe je helemaal zelf!

Als Explo verzorg je dus zelf het programma op de zaterdagmiddag en kies je welke activiteiten jullie gaan ondernemen. Voorwaarde is wel dat het een activiteit is waar iedereen van de speltak aan mee kan doen en dat de scoutingvaardigheden als koken, pionieren en tochten er zoveel mogelijk in terug komen.

Wat je ook doet, het belangrijkste is in ieder geval dat iedereen een leuke en gezellige zaterdagmiddag heeft!

Ook al draaien de Explo’s zelfstandig, de leiding is tijdens de opkomst wel altijd aanwezig. Zij begeleiden, ondersteunen en sturen de Explo’s waar nodig.

Een groot deel van het geld dat je als Explo te besteden hebt, verdien je zelf! Bijvoorbeeld door te helpen bij een wielerwedstrijd of bij een evenement waar je het parkeerbeheer regelt.

Wanneer een explo?

De Explo’s is de speltak die volgt op de Padvindsters (meisjes 11-15 jaar) en de Verkenners (jongens 11-15 jaar). Daarna (als je 19 jaar bent) kun je ervoor kiezen om leiding te worden of om naar de Stam te gaan. Het kan ook allebei. Tijdens je tijd bij de Explo’s word je hier al op voorbereid.

De Explo’s draaien iedere zaterdagmiddag van 13.30 uur tot 17.00 uur. Daarnaast doe je als als Explo ook mee aan andere activiteiten als:

Winterhike

Kookwedstrijden

Feestjes

Regioactiviteiten

Op kamp gaan

Het leiding team van de Explorers bestaat uit: Davey, Micha en Dennis

Lijkt het je leuk om lid te worden? Je mag altijd eerst 3x komen kijken en (kosteloos) meedraaien op een zaterdagmiddag voor je uiteindelijk lid wordt!

Wil je een keer komen kijken of heb je een vraag, vul dan het formulier in of neem direct contact op met de leiding van de Explo’s via teamexplos@scoutingheinkenszand.nl